Deklaracja dostępności cyfrowej
Deklaracja dostępności Strona internetowa Gminnej Biblioteki Publicznej w Opinogórze Górnej
Gminna Biblioteka Publiczna w Opinogórze Górnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa Gminnej Biblioteki Publicznej w Opinogórze Górnej.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- niektóre dokumenty w edytorze tekstu są wyjustowane
- w niektórych dokumentach zastosowano czcionkę szeryfową
- niektóre dokumenty tekstowe są grafiką (skan) przedstawiającą tekst
Wyłączenia
- multimedia opublikowane przed 23 września 2020 r. nie są wyposażone w transkrypcję tekstową
- większość zamieszczonych zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego
- załączniki zostały opublikowane w formacie pdf (w tym skany)
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Magdalena Wiercińska.
- E-mail: magdalena.wiercinska@opinogoragorna.pl
- Telefon: 23 671 73 51
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Opinogórze Górnej
- Adres: ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna - E-mail: magdalena.wiercinska@opinogoragorna.pl
- Telefon: 23 671 73 51
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Gminna Biblioteka Publiczna mieści sie w budynku Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej. Wejście do budynku jest wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wozku inwalidzkim. Wejście do budynku jest szerokie, próg o wysokości do 2 cm nie stanowi przeszkody w przemieszczniu się. Wejście do biblioteki znajduje się w obszernym holu, jest odpowiednio szerokie, nie sprawia trudności osobom poruszającym sie na wózku inwalidzkim.