Deklaracja dostępności cyfrowej
Gminna Biblioteka Publiczna w Opinogórze Górnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gbpopinogora.pl/bip/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- niektóre teksty są wyjustowane
- w niektórych dokumentach zastosowano czcionkę szeryfową
- w niektórych dokumentach zastosowano kolorową czcionkę
- niektóre dokumenty tekstowe są grafiką przedstawiającą tekst (skan w formacie jpg lub pdf)
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Magdalena Wiercińska — mejlowo gbp@opinogoragorna.pl lub telefonicznie 236717351.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Gminna Biblioteka Publiczna mieści się w budynku Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej. Wejście do budynku jest wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Wejście do budynku jest szerokie, próg o wysokości do 2 cm nie stanowi przeszkody w przemieszczaniu się. Wejście do biblioteki znajduje się w obszernym holu, jest odpowiednio szerokie, nie sprawia trudności osobom ze szczególnymi potrzebami. Pomieszczenie biblioteki częściowo spełnia wymóg dostępności.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Biblioteka nie posiada urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, nie umożliwia korzystanie z tłumacza języka migowego (tłumaczenie online, kontakt osobisty). Można się kontaktować telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.